عرق دارچين و خواص دارويي آن
نوشته شده توسط : امیر

 

دارچين ادويه اي است كه مردم هنگام تهيه همه چيز از پاي سيب گرفته تا نان تست فرانسوي به آن اعتماد مي كنند. از پوست درخت دارچين تهيه مي شود و يا به چوب دارچين (كه به آن لقمه مي گويند) مي گردند يا به صورت پودر ريز خرد مي شود.

اگرچه چندين نوع دارچين از كشورهايي مانند هند ، سريلانكا ، اندونزي ، برزيل ، ويتنام و مصر وجود دارد ، اما دارچين سيلان و دارچين كاسيا محبوب ترين هستند. دارچين سيلان ، كه اغلب از آن به عنوان دارچين واقعي ياد مي شود ، گران ترين واريته است. دارچين كاسيا ، كه تيره تر و سخت تر است ، رايج ترين نوع آن در فروشگاه هاي مواد غذايي است.

اعتقاد بر اين است كه دارچين علاوه بر استفاده در آشپزي خواص دارويي دارد. پزشكان جايگزين معتقدند كه دارچين مي تواند قند خون را كاهش دهد ، عفونت هاي قارچي سطحي را درمان كرده و التهاب و درد را كاهش دهد. تحقيقات فعلي در مورد اينكه آيا دارچين مي تواند به اين وعده ها عمل كند يا نه ، تقسيم بندي شده است.
فوايد سلامتي

دارچين براي قرن ها در طب سنتي مورد استفاده قرار گرفته است. در طب سنتي چيني ، دارچين كاسيا براي سرماخوردگي ، نفخ ، تهوع ، اسهال و عادت ماهانه دردناك استفاده مي شود. همچنين اعتقاد بر اين است كه انرژي ، سرزندگي و گردش خون را بهبود مي بخشد ، به ويژه در افرادي كه پاي سرد دارند.

در طب آيورودا ، دارچين به عنوان دارويي براي ديابت ، سوء هاضمه و سرماخوردگي استفاده مي شود و مي تواند به تعادل كفا (انرژي جسمي و احساسي) فرد كمك كند. همچنين اين ماده رايج در چاي چاي و چاي دارچين است كه هر دو هضم را بهبود مي بخشد.

 

پزشكان جايگزين خواص درماني متعددي را به دارچين نسبت مي دهند ، به ويژه دارچين سيلان. اعتقاد بر اين است كه دارچين درمان مي كند: 1



ديابت
فشار خون بالا (فشار خون بالا)
سندرم متابوليك
سندرم روده تحريك پذير (IBS)
عفونت هاي قارچي (كانديديازيس)
عفونت هاي دهاني
سرماخوردگي
تب يونجه (رينيت آلرژيك)

با دستگاه هاي تقطير بازرگاني سينا تجهيز به راحتي ميتوان عرق دارچين استخراج كرد و از خواص فراوان آن بهره برد

تعریق - در بین افرادی که دارچین مصرف می کنند ، زیاد دیده می شود ، به ویژه برای افرادی که زن هستند ، 60+ سال ، کمتر از 1 ماه از این دارو استفاده می کنند.

فاز چهارم مطالعه بالینی تجزیه و تحلیل افرادی که دارچین مصرف می کنند و عرق می کنند - بیش از حد. این توسط eHealthMe بر اساس گزارش 3093 نفر ایجاد شده است که هنگام مصرف دارچین از FDA عوارض جانبی دارند و به طور مرتب به روز می شود. می توانید از این مطالعه به عنوان نظر دوم برای تصمیم گیری در مورد مراقبت های بهداشتی استفاده کنید.

با داده های بزرگ پزشکی و الگوریتم های هوش مصنوعی ، eHealthMe همه را قادر می سازد تا مرحله چهارم آزمایش بالینی را برای تشخیص پیامدهای نامطلوب داروها و نظارت بر اثربخشی انجام دهند. مطالعات اصلی ما در بیش از 600 نشریه پزشکی معتبر از جمله The Lancet ، Mayo Clinic Proceedings و Nature ارائه شده است. اخیراً ، مسیرهای درمانی مرحله چهارم برای واکسن های COVID 19 اضافه شده است.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: